7 טעויות שלא כדאי לעשות בשיווק הקליניקה

"אני לא מצליח להביא יותר מטופלים" זה אחד המשפטים הקבועים שאני שומע בפגישה ראשונה עם מאמנים או מטפלים. ככל הנראה שאם גם אתם מרגישים ככה, יש כמה דברים חשובים שאתם מפספסים בתהליך שיווק הקליניקה שלכם, או במילים אחרות, כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה.

 

לפני שנתחיל – קצת עליי

אז נעים מאוד. אני שרון שמואל וההתמחות שלי היא שיווק למטפלים ומאמנים. אחרי מעל עשור שאני מתעסק בעולם הדיגיטל ולקוחות בתחום הטיפול והאימון יחד עם הרבה שיעורים שלמדתי לאורך הדרך, אספתי 7 טעויות בשיווק קליניקה, שממש לא כדאי לכם לעשות.

1 | אל תסמכו על הגורל

נכון. זה מאתגר לשווק את עצמכם ומאתגר להיות המוצר, המותג והאדם שמאחורי הכל. אבל אם להיות כנה, אי אפשר לסמוך על הגורל. אם אתם רוצים להגדיל את כמות המטופלים שלכם, אתם צריכים לחשוב על דרכים להביא אותם.

2 | אל "תזרמו"

אם אתם מעלים פוסט פה, פוסט שם, ללא הקשר, או טווחי זמן לא עקביים, כדאי לכם לשנות את השיטה. חשוב להעלות פוסטים לרשתות החברתיות באופן עקבי ובהתאם לגאנט מתוכנן מראש. אם יש מועדים שאתם יודעים שהם חשובים לכם ויכולים להוות הזדמנות, (כמו תקופת החגים לדוגמא) אז כדאי שתתכוננו לזה.

 3 | אל תנסו לפנות לכולם

כאשר אשאל אתכם מי הלקוח שלכם ותגידו ש-"כולם" משהו במיקוד שלכם לא נכון. אם אתם מטפלים ומאמנים, חשוב שתתמקצעו בהתמחות ספציפית, כמו לדוגמא טיפול בחרדה בעמידה מול קהל. יהיה לכם מאוד קשה להתבלט אם אתם מציעים את כל סוגי הטיפול.

4 | אל תכתבו תכנים דלים

יש לכם המון ידע בתור מטפלים ומאמנים. אופן ההתנהגות של בני אדם, הדרך בה המוח שלנו עובד והקשרים החשמליים במוח, הם נושאים מרתקים שכולם ישמחו לשמוע עליהם. יש לכם המון ידע ועל מנת להציג את עצמכם כמומחים, חשוב להשקיע בתכנים שאתם מעלים, לייצר ערך מוסף ולגרום לעוקבים לחכות לתוכן שלכם.

5 | אל תשתמשו באותו השיווק בכל הפלטפורמות השונות

לכל פלטפורמה המיועדת לשיווק קליניקה, יש אופי משלה. אם בחרתם להשתמש בכתבת תוכן באתר כלשהו, מטרת התוכן והקהל שיקרא אותו היא מסוימת, בעוד שפוסט לפייסבוק יהיה בעל אופי שונה לחלוטין וגם פוגש את הגולש באופן אחר. חשוב להבין תחילה מה אופי הפלטפרומה ומה הכלי השיווקי שבחרתם בו ורק לאחר מכן לחשוב על התוכן שבו, במקום לשכפל את התוכן להכל.

6 | אל תפחדו לשווק את עצמכם

אני נתקל במאמנים רבים שחוששים לשווק את עצמכם. לפעמים זה נובע מתוך צניעות, או מבוכה לספר שאני מעולה במה שאני עושה, אבל אתם צריכים להבין שבסוף, אתם בעלי עסק והמוצר שאתם מוכרים הוא אתם. אם אתם רוצים קליניקה מצליחה ומשגשגת, אתם חייבים ללמוד לשווק את עצמכם.

7 | אל תנסו לעשות הכל לבד

תאכלס, אתם לא אנשי שיווק. אם מאמנים ומטפלים. אתם יודעים הכי טוב לעזור לאנשים ולהביא אותם מנקודה A לנקודה B וזה מדהים. אבל כמו שהמטופלים צריכים את ההכוונה שלכם, כך איש שיווק המתמחה בשיווק קליניקות ידע להפוך אתכם למטפלים מובילים.

לסיכום

מאמנים ומטפלים חווים פעמים רבות אתגר שיווקי גדול. אבל ללא שיווק הקליניקה, יהיה לכם מאוד קשה להגיע ללקוחות חדשים ולמלא את היומן. אל תשכחו להימנע מ-7 הטעויות בשיווק הקליניקה שציינתי כאן. במידה ואתם רוצים לצאת לדרך משותפת, לשפר את מערך השיווק ולהגיע ללקוחות חדשים, בואו נדבר.

 

 

כתבו לי
💬 צריכים עזרה?
היי 👋
במה אוכל לעזור לכם?
דילוג לתוכן